Gameplay
World Tour
World Tour is het belangrijkste onderdeel van het spel. In deze moet je races rijden in diverse landen, nieuwe landen speel je tijdens de campagne vrij. Wat ikzelf erg fijn vind is dat je de meeste nieuwe landen snel vrijspeelt, hoewel de laatste twee landen vrij lang gesloten blijven. Behalve de landen speel je tijdens de World Tour ook nieuwe racetypen en toernooien vrij. Sommige toernooien leveren je veel geld op, zoals bijvoorbeeld de X Games. In dit toernooi heb je geen voorrondes en begin je meteen in de kwartfinale. Vervolgens moet je drie races afwerken. Belangrijk is dat je je auto tijdens het toernooi heel houdt, want als je hem in de prak rijgt is je toernooi direct voorbij.

Racetypes
Domination
Gate Crasher
Rally
Racen zoals je gewend bent. Je rijdt een vooraf bepaald aantal rondes en je wint door de snelste te zijn.Land Rush
Land Rush is een off road circuit waar je met grote en snelle bakken flink kunt rond scheuren. Je slipt aardig wat keren weg tijdens je race maar dat maakt het op zich wel leuk. De toevoeging van waterplassen op het circuit vond ik wel wat irritant, omdat het je snelheid drastisch omlaag haalt.Trail Blazer
Dit is een type race waar je gewoon zo snel mogelijk een traject moet afleggen. Je start steeds na elkaar en niet tegelijkertijd. Het is echt een race tegen de klok want je moet een snellere tijd neer zetten dan degene die net voor je is gestart of die helemaal als laatste is gestart. Toch vind ik zelf dit type race ��n van de leukste types omdat je toch wel heel snel rijd en probeert op de weg te blijven(wat niet altijd lukt).Last man standing
Bij deze modus moet je simpelweg zo lang mogelijk eerste blijven. In de eerste paar seconden van de race moet je zorgen dat je in een goede positie komt. Daarna komt de klok in beeld en valt steeds na 30 seconden de laatste racer af. Als jij laatste ligt wordt dat duidelijk gemaakt met een grote rode balk.Raid
Een racetype waar je het grootste deel off road rijdt. Je rijdt van punt naar punt met af en toe een checkpoint ertussen om te kunnen zien hoe ver je voor of achter ligt.