, ,

Graphics, Geluid en Multiplayer

De graphics zijn zeer mooi en de omgevingen zijn zeer gedetailleerd. Als je door de woestijn raast creëer je een realistische stofwolk die flink lang blijft hangen. Uiteraard mag een cockpitview niet ontbreken en daaruit blijkt dat ook het interieur van de auto erg gedetailleerd is. Als je in die view door een plas water rijdt spat het water ook heel realistisch op je voorruit en zie je even niets meer. Gelukkig werken de ruitenwissers ook goed.

Verder zijn de racetracks goed gelukt en de auto’s waar je mee kan racen zijn goed uitgewerkt, elk detail zit erin en je hebt zelfs gadgets voor in je auto die ook goed zijn uitgewerkt. De map die je boven in beeld hebt is ook zeer handig zo weet je beter hoe scherp de volgende bochten zijn en heb je niet zo’n last van de vage tips van je bijrijder. Het schademodel van DiRT 2 is zeer realistisch en als je een harde crash maakt is je auto total-loss en je race over. Wat ik zelf wat minder realistisch vond is dat wanneer je tegen een paal rijdt, je er bijna in verdwijnt.

Ik speel games het liefste met mijn eigen muziek, maar qua geluid zal DiRT 2 je zeker niet teleurstellen. De auto’s maken een realistisch geluid, zelfs als je vanuit de ogen van de coureur speelt heb je een ander geluid en is het net als of je echt zelf in die auto zit. Je hebt tijdens de race weinig geluid verder, want de muziek gaat dan uit. In de menu’s en tijdens de replays is er wel muziek, hoewel het natuurlijk wel naar je smaak moet zijn.

Ik heb de game via Xbox Live gespeeld en had daarbij best veel moeite een game te vinden. Toen ik eenmaal een game had gevonden stond ik gelijk tegenover veel te sterke spelers die het spel volgens mij dag en nacht spelen. Al was het heel moeilijk om te winnen, toch kon ik het niet laten om nog een paar keer te racen. Online racen is wel een stuk moeilijker, de meesten rijden als idioten, maar dat maakt het allemaal wel heel leuk.

Qua gamemodi zijn er veel keuzes. Je hebt de zogenaamde Pro Tour daar doe je twee races of meer met maximaal drie verschillende types. Verder heb je nog Quick Match, Custom Match en Create Game. Quick Match is uiteraard bedoeld om snel een wedstrijd te zoeken en als dat niet lukt kun je altijd nog een eigen wedstrijd maken.