Lego wie heeft er vroeger nou niet mee gespeeld. Ik zal er maar voor uit komen, vroeger heb ik ook met lego gespeeld. Op zolder heb ik nog bakken vol met lego staan. Deze bakken heb ik weer van de zolder af moeten halen voor Lego Indiana Jones 2: The Adventure Continues.
Deze game is het vervolg op Lego Indiana Jones: The Original Adventures, die ikzelf ook heb gespeeld. Hetgeen wat ik toen goed vond was de humor in het spel en dat je het met twee personen kon spelen.

Eerste indruk

Het geluid scoort meteen hoog, dit doordat wanneer je de game opstart de bekende Indiana Jones intro-muziek hoort. Als we gaan kijken naar de grafische kant van het spel, kan het niet mee met spellen als Call of Duty. Toch voor een Lego-spel moet ik zeggen dat ik de graphics erg goed vind.

Film

Het vorige spel van Lego, Lego Indiana Jones: The Original Adventures ging over de laatste film van Indiana Jones. Ook dit deel gaat over die film, alleen bij dit spel gaat het avontuur verder. Je beleeft in principe de film opnieuw, alleen in een splinternieuw jasje gestoken. Zelf ben ik een grote fan van de films van Indana Jones. Ik heb namelijk iedere film met veel plezier gekeken, waardoor ik het laatste deel van Indiana Jones dus niet kon missen, dit laatste deel heb ik ondertussen al twee keer gekeken. Ook zijn er inmiddels geruchten dat Steven Spielberg en George Lucas weer bezig zijn met een vijfde deel van Indiana Jones.

Als je niet wilt weten waar het verhaal van de film over gaat, kun je het volgende beter niet lezen. Het laatste deel van Indiana Jones speelt zich af in 1957. Indiana Jones ontmoet de jonge Mutt Williams die een voorstel heeft voor de avontuurlijke archeoloog. Als hij Mutt helpt op zijn missie dan zou Indiana Jones een van de meest spectaculaire vondsten in de archeologische geschiedenis vinden. Deze vondst betreft de ‘Crystal Skull van Akator’. Dat is een legendarisch object van betovering, bijgeloof en angst. Op hun reis opzoek naar de Crystal Skull komen ze erachter dat de Sovjet-agenten waar Indy eerder mee te maken had, ook op zoek zijn naar die legendarische schedel om daarmee de macht over de wereld te kunnen grijpen.