, ,

Uiterlijk en bouwkwaliteit

Wij ontvingen van Huawei een reviewexemplaar in de kleur champagne gold. In Nederland kiest het bedrijf er echter voor om het toestel alleen in het grijs en zilver beschikbaar te maken. Wellicht dat de kleur die wij hebben later nog beschikbaar komt. Het uiterlijk van ons toestel is afgezien van de kleur overigens identiek met de modellen die wel in Nederland gevoerd gaan worden. Aan de voorkant vind je alleen een brede rand aan de boven- en onderzijde, waarbij aan de bovenzijde de nodige sensoren zijn te vinden, evenals een front-camera met een sensorresolutie van 8 megapixels. Huawei Mate 9 Aan de achterzijde is een dual-camera opstelling te vinden met Leica-technologie. Huawei is een samenwerking aangegaan met Leica, waarbij twee camera’s worden gecombineerd om nog betere foto’s te maken. Een van de camera’s is een normale camera terwijl de ander een monochroom model is dat in staat moet zijn om nog beter de details vast te leggen. Na het nemen van de foto worden de beelden razendsnel gecombineerd tot een foto, die volgens Huawei van hogere kwaliteit is dan bij een enkele camera. De camera’s aan de achterzijde beschikken over 20 en 12 megapixels. Onder de camera is ook nog een vingerafdrukscanner te vinden. Huawei Mate 9

Bouwkwaliteit

We hebben Huawei Mate 9 ook aan de nodige druk- en trektesten onderworpen om te kijken hoe de bouwkwaliteit van het toestel is. Op wat lichte vlekken onder het scherm na, lijkt het toestel weinig mee te geven. Je hoeft dus niet bang te zijn voor een volgende bend-gate. Het scherm is overigens beschermd met Corning Gorilla Glass 3, wat zijn kwaliteit inmiddels wel bewezen heeft. Alles wijst erop dat de bouwkwaliteit in orde is bij dit toestel.