,

Features

Vanuit de app heeft de gebruiker de keuze om per ruimte muziek weer te geven. Dit kan dezelfde muziek zijn, maar ook per ruimte muziek via verschillende bronnen. Heb je meerdere ruimtes, dan ben je met een Multiroom-oplossing veel flexibeler dan met een pure Bluetooth-oplossing. De MusicCast producten zijn overigens geschikt voor zowel Wi-Fi-connectie als voor het opzetten van een (persoonlijke) Bluetooth-connectie. Via deze laatste connectie kan er een stream worden beluisterd via, bijvoorbeeld, een mobiele telefoon of tablet. Om Bluetoothfunctionaliteit te kunnen gebruiken dien je de MusicCast-speaker eerst te pairen met het (mobiele) device vanwaar content wordt gestreamd. Hierna kun je de speaker via iOS of Android aansturen vanuit de streamingapplicatie naar keuze.

Via Wi-Fi kunnen meerdere vormen van streaming plaatsvinden. MusicCast kan overweg met Airplay, zodat er via iTunes eenvoudig een of meerdere MusicCast producten kunnen worden aangestuurd. Via de MusicCast-app kan ook lossless content tot 24bit en 192kHz vanaf de NAS worden afgespeeld. Muziekbestanden voorzien van Digital Rights Management, een totaal geflopte poging van de industrie om digitale muziekbestanden te beveiligen, kunnen helaas niet worden afgespeeld. Maar of we hier heel erg mee kunnen zitten… Liever luisteren naar internetradio? Ook dit is mogelijk. Yamaha heeft Internetradio (Net Radio) aan de app toegevoegd en hiermee krijg je als gebruiker toegang tot vele duizenden nationale en internationale radiostations. Gratis. Heb je liever een abonnement op een betaalde streamingdienst? Yamaha heeft op het moment van schrijven Napster, Spotify, Juke! en voor sommige producten ook Qobuz aan de MusicCast-app toegevoegd, zodat je content via deze diensten centraal en eenvoudig kunt doorsturen in de MusicCast-omgeving. Wij verwachten dat deze diensten in de toekomst middels een simpele firmware update zullen worden aangevuld met ander streamingdiensten. Top!