, , , ,

Verpakking, uiterlijk en specificaties

Verpakking

Intel levert de 520 Series in een doos die zeer vergelijkbaar is met die van de 510 Series, op zich niet raar gezien het kleine verschil in de typenummers. Op overwegend blauwe doos staat natuurlijk vermeld dat het hier gaat om de Intel 520 Series en in dit specifieke geval gaat het om een SSD met 240 GB opslagruimte. Op de doos wordt ook vermeld dat er een installatiekit voor desktopsystemen in de doos te vinden is.

Als de verpakking geopend wordt, zal je als eerste de metalen behuizing van de SSD zien. Haal je de SSD uit de verpakking, dan kan je de accessoires bekijken. Intel heeft een mini-CD met installatiegids en dergelijke meegeleverd, daarnaast vind je ook nog een SATA-kabel, een SATA naar Molex-kabel, tien schroefjes en een montageplaatje voor het plaatsen van de schijf in een dekstop-systeem. Als laatste heeft Intel een sticker toegevoegd met de tekst Speed Demon er op.

Uiterlijk

Het uiterlijk van de Series 520 SSD is vrij eenvoudig. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik de 510 Series beduidend mooier vond, maar uiteindelijk doet het uiterlijk er niet bijster veel toe aangezien de SSD toch in je computer of laptop geplaatst wordt.

De behuizing van de SSD is gemaakt van metaal, maar een echte coating heeft Intel achterwege gelaten. Jammer, maar zoals al vermeld, het doet er niet veel toe omdat de SSD toch in je systeem verdwijnt.

De SSD is opvallend dun te noemen. In vergelijking met de gemiddelde SSD is de eigenlijke behuizing van de 520 Series namelijk 2,5 millimeter dunner, wat neerkomt op een verschil van bijna 30 procent. Intel heeft echter een plastic frame op de behuizing gemonteerd waardoor de SSD alsnog de normale afmeting heeft.

Intern

De Series 520 SSD’s zijn eenvoudig te openen doordat er gewone kruiskopschroefjes gebruikt zijn om de behuizing af te sluiten. Als je de behuizing opent dan zal je een groene printplaat tevoorschijn zien komen. Op deze printplaat is niet zo veel bijzonders te zien. De SandForce-controller is goed te herkennen en ook de NAND-chips, in totaal 16, zijn makkelijk te lokaliseren. Afgaande op het typenummer op de NAND-chips kunnen we concluderen dat het om Intel-chips gaat, wat geen verrassing zal zijn. Om precies te zijn is het typenummer van de chips 29f16808ccme2, mocht je het willen opzoeken. Verder zit er maar bar weinig aan chips op de printplaat.

Specificaties
Merk Intel
Type 520 Series (SSDSC2CW240A3)