, ,

Conclusie

Intel SSD 335 Series

Met de 335 Series weet Intel vooral voor zichzelf goede zaken te doen. Qua prestaties doet de SSD wat men er van kan verwachten, maar wat voor Intel ook niet onbelangrijk is; de SSD is goedkoper om te produceren dan de 330 Series. Dit komt doordat de opslagchips gemaakt worden met een efficiënter productieproces. Voor de eindgebruiker betekent dit op termijn dat de SSD uiteindelijk goedkoper wordt om aan te schaffen en dat deze energiezuiniger is dan zijn voorganger.

Samsung 840 Pro Series

Samsung weet met de 840 Pro Series meer indruk te maken. Dit is de snelste SSD die we tot nog toe zagen. De MDX-controller die het Koreaanse bedrijf heeft ontwikkeld levert puike prestaties af, maar dat is eveneens te danken aan de andere hardware in de SSD. Dit is een schijf die bedoeld is voor professionele toepassingen en daar zal deze SSD ook ongetwijfeld in uitblinken. Het is momenteel de beste in zijn soort.

Voor thuisgebruikers is de niet-professionele serie gezien de prijs echter ook zeker het overwegen waard, al hebben we deze schijven niet aan een test onderworpen, ben ik er zeker van dat deze schijven eveneens goede prestaties afleveren, maar dan voor een lagere prijs. Dat is dan ook eigenlijk het enige smetje op het imago van de 840 Pro Series, er is een redelijk goed alternatief, maar dat geldt vooral voor de thuisgebruiker.
9.0
  • Intel SSD 335 Series: betaalbaar en energiezuinig
  • Samsung 840 Pro Series: Snelste in zijn soort, actieve data-optimalisatie, nieuwe controller en geheugenchips;