,

Accessoires en uiterlijk

Accessoires

De Galaxy Camera wordt door Samsung geleverd in een stevige kartonnen doos. Binnenin de doos vinden we uiteraard de camera. We hadden echter ook enkele accessoires verwacht bij deze camera, die er helaas niet bij zitten. Het enige wat we terugvinden in de doos is een polsbandje om aan de camera vast te maken, twee boekjes, een snelstartgids en een beknopte naslag waarin de camerastanden beschreven staan. Beide boekjes zijn in het Nederlands en Engels aanwezig. Tot slot vinden we nog de lader terug die tevens dienst doet als USB-kabel. Een hoesje of tasje is niet inbegrepen, ondanks het stevige prijskaartje.

Uiterlijk

De Galaxy Camera is verkrijgbaar in het wit en in het zwart, Samsung stuurde ons de witte versie toe. Normaal gesproken is de kant waar het touchscreen zit de voorkant van het toestel, in dit geval zien we dit als de achterkant, aan de voorkant zit in dit geval de optische zoom lens van Samsung. Linksboven deze lens zit een sensor en is ook de vermelding van de Samsung-merknaam terug te vinden. Verder aan de linkerkant wordt de camera een stukje dikker en ruwer, wat ervoor zorgt dat de camera prettiger is om vast te houden. Onderop het ruwe gedeelte staat de naam ‘Galaxy’. Als we naar de achterkant van de camera kijken, vinden we eigenlijk maar één ding terug en dat is het touchscreen van 4,8 inch.

De linkerzijkant bevat aan de bovenzijde een knop om de flitser uit het toestel te laten springen. Onderaan de linkerkant bevindt zich de speaker van het toestel. Aan de rechterzijde bevindt zich een koptelefoonaansluiting en een klepje waarachter de USB-aansluiting zit verborgen waarmee de camera kan worden opgeladen en de foto’s naar een computer kunnen worden gekopieerd.

De bovenkant van de camera is voorzien van twee knoppen. In het midden zit de aan/uit-knop en aan de rechterzijde, op het dikkere gedeelte van de camera, zit een dubbele knop om in- en uit te zoomen en natuurlijk om de foto te maken. Helemaal aan de linkerkant vinden we vervolgens de flitser terug, die in het toestel zit en eruit komt indien op de knop wordt gedrukt. Tot slot blijft de onderkant over. Hier bevindt zich een klepje wat geopend kan worden. Daarachter bevindt zich de accu en de mogelijkheid om een micro SD-kaartje en simkaart in het toestel te stoppen, ook is er een micro HDMI-aansluiting verstopt.