2min Devices

Review: Archlord

Besturing, Graphics, Sounds & Screenshots

De besturing is in de ‘point and click’ stijl zoals in veel MMORPG’s het geval is. Je personage is ook te besturen met WASD, maar datverloopt niet al te soepel. Ook draait je beeld dan niet mee, dus is het niet aan te raden om dat altijd te gebruiken.
Er zijn veel sneltoetsen, welke ook wel nodig zijn. Deze zijn erg logisch, zo is de letter C voor het Character scherm waar je je character kunt aanpassen, de I voor je inventory, G voor je Guild enzovoorts.

De graphics zijn vrij redelijk. Niet bepaald ‘next-gen’, maar dat verwachten we ook niet van een MMORPG. Met alle effecten op zijn hoogst ziet het er vrij goed uit, en draait het prima op mijn systeem. Er is goed gelet op kleine details, zoals het kunnen zien van je adem in koude gebieden. In warmere gebieden zie het weer niet, dus dat is zeker een pluspunt. De steden in het spel zijn ook erg leuk gemaakt. Je kunt aan de ordening en de opmaak van de gebouwen zien door welk ras de stad bewoond wordt. Zo leven de Orcs in hutjes en zijn de huizen erg onsystematisch geordend, het tegengestelde van de ordening van de Humans.
De wereld waar je doorheenloopt daarentegen is erg kaal. Aangezien je daar een behoorlijke tijd in doorbrengt, had dat wel een stuk beter gemogen.

Review: Archlord
De steden van de Humans zijn geordend…

Review: Archlord
…terwijl de Orcs in hutjes wonen

De geluiden zijn erg goed, het met een zwaard inhakken op een NPC geeft een ander geluid afhankelijk van het materiaal waar de NPC van gemaakt is. Zo klinkt het harder als je op een gepantserde rups slaat en blubberiger als je op een op drilpudding-lijkende NPC (ja die bestaan ook) inslaat. Ook is de achtergrondmuziek heel erg mooi. De soundtracks zijn opgenomen door het wereldberoemde London Symphony Orchestra, welke een hele aparte sfeer geven aan het spel.

Review: Archlord
Het landschap is echter wel wat kaal ingericht