, ,

Inleiding en verhaallijn

Ontwikkeling

De Poolse ontwikkelaar Techland, eerder al verantwoordelijk voor de originele Call of Juarez, heeft al aangetoond dat ze goede spellen kunnen ontwikkelen. Call of Juarez was geen topper, maar ook zeker geen slecht spel. Call of Juarez was de eerste titel die DirectX 10 volledig ondersteunde. Nu kwam Techland met Call of Juarez: Bound in Blood, een prequel op het vorige deel.

Verhaallijn

Het verhaal draait om de gebroeders McCall, er zijn in het verhaal drie broers, je kan echter alleen met Ray en Thomas spelen, het jongste broertje is gelovig en is tegen de manier waarop Ray en Thomas werken. Ray is de oudste broer en tegelijkertijd de sterkste, hij kan met zwaardere wapens omgaan, kan twee geweren tegelijk afvuren en beschikt over dynamiet. Thomas is daarentegen meer gespecialiseerd op de lange afstand, hij heeft messen, een lasso en is beter met geweren.

Ray en Thomas zitten beiden in het leger tijdens de Amerikaanse burgeroorlog, als ze erachter komen dat hun familiehuis in gevaar is stappen ze uit het leger, hiermee negeren ze het bevel. Na de oorlog gaan de broers op zoek naar een Azteekse schat, genaamd ‘Call of Juarez’. Het leger zit ze nog steeds achterna en zal meerdere keren voor explosieve taferelen zorgen. Een verhaal dat zich uitstekend leent voor typische western-taferelen als duellen, achtervolgingen en verraad. Als je het volledige verhaal wil weten zul je het spel zelf moeten spelen, Juarez, het personage uit het vorige deel, zal in ieder geval ook in dit deel een rol spelen.

Launch trailer