, , , ,

Intro & Verhaal

Na 12 jaar wachten mogen we eindelijk aan de slag met het nieuwe deel in de Starcraft-serie. Starcraft is een begrip op RTS gebied en heeft een grote bijdrage geleverd aan e-sports en pro-gaming in het algemeen. In Starcraft 2: Wings of Liberty kunnen we weer aan de slag met de Terrans, Zerg en de Protoss in het vervolg van het epische verhaal.

Verhaal

Tijdens de installatie van het spel wordt er verteld wat de verhaallijn was van Starcraft 1 en Brood Wars zodat je geheugen wordt opgefrist of dat je als nieuwkomer niet geheel blanco aan de verhaallijn begint. Starcraft 2:Wings of Liberty is de eerste van 3 hoofdstukken en verteld het verhaal van de Terrans. We volgen Jim Raynor die het verzet tegen de huidige regering, the Dominion, wat leven inblaast. Dit om Emporer Mengsk zijn keiharde regime tegen de bevolking te laten stoppen. Deze zelf uitgeroepen leider is door opoffering van miljoenen burgers aan de macht gekomen tijdens het tot val brengen van het oude regime. Mengsk gebruikt naast zijn leger de media als grootste doelmiddel om de bevolking te onderdrukken en te manipuleren. Jim Raynor is vast besloten Mengsk ten val te brengen en te laten boeten voor zijn daden en het verlies van zijn collega verzetstrijder Kerrigan. Kerrigan was één van de slachtoffers tijdens de val van de planeet Tarsonis nadat de Zerg hierheen waren gelokt door Mengsk. Echter werd Kerrigan niet gedood maar omgevormd tot "the queen of blades" en uiteindelijk leidster van de Zerg.
Naast het tot val brengen van Mengsk heeft Raynor het nog erg druk met het verzamelen van Protoss artefacten. Hierdoor krijgt hij het aan de stok met Protoss groeperingen die de artefacten bewaken en massa’s Zerg die ook achter deze artefacten aanzitten. Ook heeft hij nog een ontmoeting met een Protoss Dark Templar genaamd Zeratul die hem via een Ihan Crystal zijn herinneringen laat ervaren, zodat Raynor ook weet van de profetie over de terugkeer van de Xel’Naga (de eerste goden en de scheppers van de Protoss en Zerg) en de vernietiging van al het leven via de oersterke Protoss-Zerg hybrides.

Minimale systeemeisen:
Onderdeel: Minimale systeemeisen:
Processor 2.6 GHz Pentium 4