2min

“Sinds we met SOTI werken, hebben we de insteltijd van onze toestellen enorm verbeterd, evenals de efficiëntie en productiviteit van onze runners.”

Zo omschrijft Picnic-Project Engineer Markus Rupp de resultaten van de ingebruikname van Enterprise Mobility Management (EMM)-oplossing SOTI MobiControl. De online supermarkt werd in 2015 opgericht en schaalde sindsdien snel op. Daarom was het op zoek naar nieuwe en efficiëntere operationele systemen. Handmatige processen voor het bijhouden en beheren van apparaten en bestellingen liepen tegen hun limieten aan. Met Runners, waarover Rupp spreekt, omschrijft Picnic de bezorgers van de boodschappen. Die groep heeft het optimaal functioneren van de systemen nodig, terwijl de beveiliging en compliancy van de apparaten ook belangrijk zijn.

Door het omarmen van SOTI MobiControl heeft Picnic de bedrijfsvoering verbeterd en de betrouwbaarheid van de apparaten verhoogd. Fouten die tijdens het werk optreden, worden nu op afstand gecorrigeerd door een persoon. Nu de accustatus en inventaris zichtbaar zijn, kan Picnic snel problemen vaststellen en mobiele apparaten proactief opladen of vervangen voordat ze nodig zijn voor leveringen. De bezorgers hebben een betere gebruikerservaring door ondersteuning tijdens hun ritten. Hun mobiele terminals zijn altijd geoptimaliseerd met een volle acculading en de meest recente software.

Voor het omarmen van de EMM-oplossing kostte het Picnic ongeveer 20 minuten om een nieuw apparaat in te stellen. Die tijd is teruggebracht tot ongeveer drie minuten. Picnic beheert nu 4000 apparaten met Soti MobiControl, wat inhoudt dat het zo’n 70 dagen aan handmatig werk heeft bespaard. Daarnaast is de uitvaltijd van apparaten verminderd en de operationele efficiëntie verbeterd.

Ben je benieuwd naar het hele verhaal van Picnic? Via onderstaand formulier download je een document met alle details.