De opkomst van Digital Intelligence

Abonneer je gratis op Techzine!

Bedrijven staan vandaag de dag voor de uitdaging om nieuwe en innovatieve manieren te vinden voor procesverbetering en een goede klantervaring. Daarvoor worden vaak technologieën ingezet. Het kiezen van de juisten technologieën blijkt echter lastig. ‘Digital Intelligence’ helpt bij het begrijpen en optimaliseren van de prestaties, dankzij meer zicht op de invloed van mensen en processen op zakelijke uitkomsten.

De lijst met gebruikte software zal bij veel bedrijven lang zijn. Onder meer Customer Relationship Management (CRM), Robotic Process Automation (RPA) en Business Process Management (BPM) zijn onmisbaar. Maar de kennis over waar en hoe de technologieën gebruikt moeten worden, is voor sommige bedrijven een echte uitdaging.

Met Digital Intelligence pak je wat complexiteit aan. Deze term kan verschillende betekenissen hebben. Vanuit een individu betekent Digital Intelligence het totaal aan sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden, voortkomend uit zijn interactie met IT. Het gaat dan met name om digitale geletterdheid en vaardigheden. Daarnaast krijg je met Digital Intelligence vanuit de business gezien zicht op de processen en mensen.

Met Digital Intelligence gaan organisaties dan ook richting een andere manier van werken, om toekomstbestendig te worden. Ben je benieuwd hoe jouw bedrijf dat realiseert? Via onderstaand formulier download je een whitepaper dat het verder toelicht.