
Applications

Iedereen gebruikt dagelijks applicaties. Het bouwen, integreren en draaien ervan vergt nogal wat van mens en systeem. Het ontwikkelen van applicaties heeft de laatste tijd een enorme metamorfose ondergaan. Met name de opkomst van cloud-native applicatie-ontwikkeling heeft voor fundamentele veranderingen gezorgd. AI en dan met name GenAI heeft eveneens voor een grote verschuiving gezorgd. Het grootste OS ter wereld, Microsoft Windows, komt tot slot ook regelmatig terug op deze pagina. Je blijft hier op de hoogte van alle relevante ontwikkelingen op het gebied van applicaties.
Tijdlijn
Internet eindigt 2008 met ruim 186,7 miljoen sites
Volgens cijfers van Netcraft waren er eind 2008 meer dan 186,7 miljoen websites. Ten opzichte van voorgaande j...
Firefox steelt marktaandeel van Internet Explorer
Mozillas webbrowser Firefox wint steeds meer terrein, zo blijkt uit gegevens van onderzoeksbureau Net Applicat...
Verwachtingen Macworld-keynote op een rijtje
Morgen is het alweer zo ver, de jaarlijkse Macworld-keynote van Apple waar bijvoorbeeld in 2008 nog de MacBook...
Amerikaanse gamers zitten het langste achter PS2
Nielsen, een onderzoeksbureau, heeft onderzoek gedaan naar Amerikaanse gamers. Uit dit onderzoek blijkt dat Am...
Systeemeisen van Saints Row 2 bekend
De systeemeisen van Saints Row 2 zijn onlangs gepubliceerd door THQ. Het spel verscheen in oktober van dit jaa...
‘Dit jaar was het jaar van nieuwe media’
Het Verkenningsinstituut Nieuwe Technologieën van ICT-dienstverlener Sogeti Nederland, afgekort ViNT, conclud...
Review: Moto Racer DS
Inleiding De Moto Racer-franchise bestaat al een tijdje, maar wordt nu voor het eerst door Nobilis naar de DS ...
PlayStation 3 minder verkocht rond de feestdagen
Sony heeft met de PlayStation 3 wederom verloren van Microsoft en Nintendo als het gaat om de verkoop rond de ...
Protest in Australië tegen internetcensuur
In Australië wil de regering een algemene internetfilter invoeren, namelijk de Great Aussie Firewall. Deze fi...
Uitbreidingen op F.E.A.R. heeft fans doen afhaken
Toen F.E.A.R. in 2005 in de schappen kwam te liggen leek het erop dat de game nog wel een aantal jaar mee zou ...