1 min

Tags in dit artikel

,

De gemiddelde reclamemaker zal dol zijn op het Engelse volk. Maar liefst 63 procent van de Britten vindt het namelijk niet erg reclame per sms te ontvangen.

Dit blijkt uit een onderzoek van het bedrijf Enpocket naar de acceptatie van marketing per sms. Enpocket ontwikkelt zelf mobiele reclameboodschappen.

De meeste ondervraagden vinden regelmatige reclame-uitingen per sms van de service provider of een gelieerd bedrijf helemaal niet erg. 63 Procent van de ondervraagden noemt reclame per sms zelfs ‘zeer aanvaardbaar’, aldus Enpocket. Overigens erkende 57 procent van hen nog nooit een reclameboodschap per sms te hebben ontvangen.

De mate van acceptatie blijkt wel af te hangen van wie het afkomstig is. Als de reclameboodschap van de provider of een partnerbedrijf afkomstig is, wordt het toegelaten, zo lijkt de trend volgens Europemedia.net.

De meeste ondervraagden vergelijken reclame per sms met reclame op tv en op de radio. Daarentegen worden direct mail en telemarketeers over het algemeen als zeer storend ervaren. "Wat we hiervan leren, is dat de acceptatie van mobiele reclame stijgt, net als de kennis hierover", legt Enpocket-CEO Jonathon Linner uit.

De meeste ondervraagden vergelijken reclame per sms met reclame op tv en op de radio. Daarentegen worden direct mail en telemarketeers over het algemeen als zeer storend ervaren. "Wat we hiervan leren, is dat de acceptatie van mobiele reclame stijgt, net als de kennis hierover", legt Enpocket-CEO Jonathon Linner uit.