1 min

Internetters ontevreden over helpdesk van provider
Nederlandse gezinnen met een Internetverbinding zijn redelijk tevreden met hun Internetprovider. Dit blijkt uit een recente meting van de ICT Monitor? van het Bredase marktonderzoeksbureau Heliview. Het onderzoek heeft plaatsgevonden onder 1.507 huishoudens in Nederland. Particuliere Internetters geven hun provider het rapportcijfer 7,2. De hoogste score krijgen de betrouwbaarheid van de verbinding (7,3) en de diensten die de provider aanbiedt (7,2). Veel minder te spreken zijn ze echter over het functioneren van de helpdesk. De bereikbaarheid van de helpdesk en de snelheid waarmee deze reageert zijn volgens de Internetters maar net voldoende; beide aspecten krijgen een 6,5.

Op dit moment heeft ongeveer 55% van de Nederlandse huishoudens een PC. Pakweg 83% daarvan heeft een Internetverbinding. Op het smalbandsegment heeft HetNet (van KNP) met een kwart aandeel een dominante positie. Binnen het breedbandsegment is Chello marktleider met een aandeel van circa 23%.Wat betreft de algemene tevredenheid ten aanzien van de verschillende providers, scoren @Home en Tiscali het beste (beide: 7,5). Over het algemeen zijn de klanten van Chello en CompuServe het minst tevreden (beide: 6,6). Marktleider KPN krijgt voor HetNet een 6,9 en voor Planet Internet een 7,3 van zijn klanten.