1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Ongevraagde reclamemailtjes, beter bekend als spam, zijn vandaag de dag, bij vrijwel iedereen bekend. Aangekondigd door analisten en experts werd dat het spamprobleem alleen maar groter zou gaan worden. Maar dit blijkt toch niet zo te kunnen zijn, want John Ioannidis, wetenschappelijk medewerker van AT&T heeft de spammail nu de oorlog verklaard. Intelligente e-mailadressen moeten er in toekomst voor zorgen dat elke postbus schoon blijft.

Hoe zal deze mogelijke oplossing nou in zijn werk gaan? Het adres van de afzender krijgt een twaalfcijferige code mee die de bezitter van een postbus kan gebruiken om een aantal eigenschappen vast te leggen zoals bijvoorbeeld hoe vaak hij van een bepaald bedrijf een e-mailbericht wil ontvangen. Is het vastgelegde aantal bereikt, dan krijgt de ontvanger verder geen e-mailberichten van de desbetreffende afzender meer binnen.

Een klein voorbeeldje. Met behulp van het nieuwe systeem van Loandis kunt u vastleggen hoeveel berichten u maximaal wilt ontvangen van één bepaalde afzender. Op het moment dat u dus een spambericht ontvangt kunt u deze als het ware markeren en limiteren op 1 bericht. Dan zal je dus geen bericht meer ontvangen van die afzender.