2min

Tags in dit artikel

, , , ,

ilse media heeft het boekjaar 2002 winstgevend afgesloten, met vooral in het laatste kwartaal stevige zwarte cijfers. Eerder berichtte ilse media al over een voorzichtig positief resultaat over de eerste drie kwartalen. Paul Molenaar, algemeen directeur van ilse media, is optimistisch: "We kunnen nu veilig stellen dat ilse media economisch zeer gezond is, zelfs in dit sombere klimaat – de vooruitzichten voor de toekomst zijn alleen al daarom zeer gunstig. We verwachten dan ook in 2003 zowel aan omzetzijde als aan winstzijde een forse groei."

De winst die ilse media nu boekt vormt een gezonde basis voor verdere investeringen in nieuwe diensten voor de consument. Molenaar: "We ronden nu de proefperiode van de nieuwe zoekmachine af en verwachten deze voor het einde van deze maand te kunnen introduceren op http://www.ilse.nl/. Daarmee begint dan ook een periode van voortdurende vernieuwing aan de zoekmachine." Ook alle andere diensten van ilse.nl zullen dit jaar ingrijpend worden gewijzigd, waaronder de gratis e-mail dienst Dolfijn. "Zoals elke gezonde Nederlandse onderneming kunnen we nu vanuit een meer dan uitstekende positie vernieuwen en uitbreiden."

Ondertussen toont Molenaar zich zeer tevreden over de populariteit van de sites binnen ilse media. "Startpagina boekt in de eerste maand van 2003 al record na record. We hebben nu al meer dan 2,5 miljoen pageviews per dag op alleen de homepage. Dat is 50 procent meer dan vorig jaar rond dezelfde tijd. Ook NU.nl groeide net zo in die periode!". Maar daarnaast raakten ook nieuw geïntroduceerde ilse diensten als ilse dating, ilse beltonen en ilse games binnen korte tijd zéér populair. Zo steeg ilse games in 6 maanden tijd van 10.000 pageviews naar 580.000 pageviews per maand.