1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Bij de Consumentenbond stroomt het nog steeds klachten over UPC. De bond schiet zijn leden te hulp en gaat bemiddelen voor de meest schrijnende problemen. De meeste klachten die binnenkomen bij de bond gaan over hoge en onjuiste rekeningen. Consumenten die het bedrijf om uitleg vragen over hun nota, krijgen geen enkele reactie of worden zelfs domweg afgesloten.

De meeste klachten gaan over hoge spookrekeningen (rekeningen waarbij onduidelijk is waarop het bedrag is gebaseerd of waarbij consumenten de juistheid betwisten) en de onbereikbaarheid van UPC. Het bedrijf is telefonisch, schriftelijk en per e-mail niet of moeilijk bereikbaar met vragen over de betreffende rekening. Als consumenten hun rekening vervolgens niet of deels betalen, stuurt UPC een incassobureau op mensen af of worden ze afgesloten. Dat betekent dat consumenten niet meer kunnen telefoneren, internetten of televisie kijken.

Leden van de Consumentenbond kunnen hun klacht indienen bij de bond. De bond gaat voor deze mensen bemiddelen. Voor de bemiddelingspoging zal een bedrag van 9 euro als bijdrage in de kosten, in rekening worden gebracht. Uiteraard zal de bond deze kosten proberen te verhalen op UPC, zodat de deelnemers hun bijdrage weer terugkrijgen.