1 min

Tags in dit artikel

, ,

Via zijn internetdochters Het Net, XS4ALL en Planet Internet domineert KPN de markt voor snel adsl-internet. Dit zei KPN- bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer bij de presentatie van de resultaten over het derde kwartaal. Hij presenteerde snel breedbandinternet als de motor achter de groei van KPN. In het derde kwartaal groeide het aantal adsl-klanten met 96.000, waardoor het totale aantal op 609.000 uitkwam. "We verwachten eind 2003 ruim 700.000 klanten te hebben." Op de totale markt voor breedband, waartoe KPN ook kabelinternet rekent, heeft het concern een aandeel van 37 procent. Circa 20 procent van de Nederlandse huishoudens heeft nu een vorm van breedbandinternet.

In totaal heeft de helft van de huishoudens een internetverbinding. "Er is duidelijk nog ruimte voor groei", constateerde Scheepbouwer. Bij KPN’s internetdienst i-mode voor de mobiele telefoon groeide het aantal klanten met 188.000, waardoor de teller op 541.000 eindigde. Het concern blijft vasthouden aan de doelstelling van 1 miljoen klanten aan het einde van dit jaar. KPN is met i-mode actief in Nederland, Duitsland en België.