2min

Tags in dit artikel

, , ,

Nedstat, Europees marktleider in het meten, rapporteren en analyseren van websitebezoek, heeft met de 150ste klant in de publieke sector een nieuwe mijlpaal bereikt. De onderneming is daarmee de marktleider bij overheidsinstanties in Nederland.

Sinds kort gebruiken ook de provincie Flevoland en de gemeente Vlissingen producten van Nedstat om de effectiviteit van hun website te verbeteren. Dat brengt het aantal Nedstat-gebruikers in de publieke sector boven de 150. Bijna 100 overheidsinstanties werken met Nedstat Pro. Meer dan 50 instellingen gebruiken Sitestat, het meest geavanceerde Nedstat-product, dat met meer dan 100 rapportonderdelen grondige analyses van bezoekgegevens mogelijk maakt.

Michael Kinsbergen, algemeen directeur van Nedstat: "Een duidelijke en goed functionerende website kan voor een gemeente, ministerie of universiteit tot betere serviceverlening en tot belangrijke kostenbesparingen leiden. Onze producten hebben bewezen daar een belangrijke bijdrage aan te kunnen leveren."

André de Rosa Spierings, adviseur nieuwe media bij de gemeente Enschede: "Op basis van gegevens uit Sitestat verbeteren wij continu onze website. We kunnen bijvoorbeeld exact zien hoe onze digitale dienstverlening wordt gebruikt en deze, waar nodig, verder verbeteren. Aan de hand van de technische gegevens kunnen onze webbouwers zien wat zinvol is te ontwikkelen voor onze bezoekers. Met Sitestat kunnen we dus investeringen in de website onderbouwen."

Ook in andere Europese landen werken overheidsinstanties met Nedstat-producten om hun online communicatie te verbeteren. Voorbeelden daarvan zijn de Federale Overheid (België), het Home Office (Verenigd Koninkrijk), het Paris Tourist Office en de Duitse Kamers van Koophandel.

Niet alleen in de publieke sector is Nedstat sterk vertegenwoordigd. Ook veel bedrijven en instellingen in onder meer de financiële dienstverlening, media en reisbranche krijgen de inzichten in hun websitebezoek met Nedstat producten.