1 min

Tags in dit artikel

, ,

De internetsites van kranten in Nederland doen het goed. Steeds meer mensen lezen het nieuws op internet. De site van de Telegraaf scoort het beste. In de maand januari waren er maarliefst 3,1 miljoen unieke bezoekers. Dit is een half miljoen meer dan vorig jaar.

Ook het NRC Handelsblad en de Volkskrant zagen hun bezoekersaantallen stijgen en verwachtten dat dit zal voortduren.

Daarentegen verloren het AD en Trouw bezoekers. Vooral het AD deed het slecht. Ze verloren rond de vierhonderdduizend bezoekers. De krant denkt dat het ligt aan de registratieverplichting die ze ingevoerd heeft in februari 2003. Gek genoeg hadden andere kranten waaronder het NRC dit voorheen ook al ingevoerd, zonder problemen. De bezoekers en registraties bleven alleen maar stijgen.

De uitgevers HDC Media en NDC Holding hadden het meest baat bij de toename van online krantlezers. De bezoekersaantallen stegen respectievelijk met 250.000- en 317.000 bezoekers.

Over het algemeen is er dus een stijging van het aantal mensen dat online de krant leest. De Telegraaf loopt hiermee voorop. Dit dan vooral met de rubrieken auto’s en sport. De dalingen van het AD en Trouw spelen bijna geen rol in het totaalplaatje.