1 min

Tags in dit artikel

, ,

De papieren krant lijkt steeds verder terrein te verliezen ten opzichte van de digitale versies. Volgens de STIR Webmeter hebben de online versies van de dagbladen in het eerste kwartaal van 2008 gemiddeld 43 procent meer bezoekers van dertien jaar en ouder getrokken.

Ook komen de bezoekers vaker terug. In totaal kregen de dagbladsites 94 miljoen bezoekers te verwerken in de eerste maanden van 2008. Dat is een stijging van 60 procent over dezelfde periode het jaar ervoor. Elke gebruiker surft gemiddeld zestien keer per maand naar een krantensite. Tijdens zo’n bezoek worden gemiddeld vier tot vijf pagina’s bekeken.

De vergrijzing slaat niet toe te slaan. Een groot aantal jongeren bezoekt de sites regelmatig. De dagbladsites hebben een bereik van 52 procent in de categorie 20 tot 49-jarigen.

"Opvallend is vooral de groeiende groep jonge internetters die dagbladsites bezoeken. Hoewel misschien niet verknocht aan papier zie je dat de dagbladmerken ook op hen een grote aantrekkingskracht hebben", aldus Erik Grimm, Hoofd Onderzoek bij Cebuco.