2min

Tags in dit artikel

, ,

Google, de ontwikkelaar van de grootste resultaatgerichte on-line advertentiezoekprogramma’s, en Marktplaats, marktleider op het gebied van on-line rubrieksadvertenties in Nederland, maken vandaag bekend dat zij een exclusieve samenwerkingsovereenkomst hebben gesloten waarmee de zoekprogramma’s van Google en gericht adverteren beschikbaar komt op Marktplaats.nl.

Bezoekers van Marktplaats kunnen gebruik gaan maken van een nieuwe functie waarbij zij met Google’s zoektechnologieën veel gemakkelijker kunnen zoeken naar informatie op het wereldwijde web.

Google biedt de Marktplaats gebruiker ook relevante advertentielinks met het Google AdSense programma op zowel de pagina met zoekresultaten als op de content pagina’s. Gebruikers die op Marktplaats naar informatie zoeken zullen onderaan de zoekresultaten advertenties zien die relevant zijn bij hun zoektermen. Daarnaast zien gebruikers, tijdens het zoeken naar informatie en vermeldingen op Marktplaats, advertenties die aansluiten bij het thema en de inhoud van de pagina’s.

De overeenkomst geldt voor Marktplaats.nl, en ook voor de vier dochtersites in het buitenland: www.intoko.de (Duitsland), www.intoko.ca (Canada), www.intoko.es (Spanje) en www.intoko.com.tr (Turkije).

"Marktplaats bezoekers hechten veel waarde aan het on-line toegang krijgen tot een ongekende hoeveelheid informatie, producten en diensten", zegt Frank Crébas, Managing Director van Marktplaats. "Hierdoor wordt de kans op het vinden van datgene wat je zoekt aanmerkelijk vergroot terwijl Marktplaats bovendien een extra inkomstenbron genereert."

"Deze belangrijke samenwerking met Marktplaats vergroot het bereik van het groeiend aantal Nederlandse adverteerders van Google. Marktplaats is de grootste site met rubrieksadvertenties in Nederland", zegt Omid Kordestani, senior vice president of Worldwide Sales and Operations van Google. "De miljoenen gebruikers van Marktplaats en de Intokosites in de wereld kunnen voortaan gebruik maken van de zoektechnologieën van Google en van de doelmatige advertenties van Google AdWords die relevant zijn voor de gebruiker."