1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Eerder deze week heeft een medewerker van Lycos Nederland per ongeluk duizenden volle mailboxen verwijderd. De gebruikers van deze mailboxen hebben zo goed al 0% kans dat ze hun mailtjes ooit nog terug gaan zien. Het ging in eerste instantie om een routine opruim actie. Dit houd in dat inactieve accounts verwijderd worden.

"Gebruikers die lang hun account niet gebruiken en die niet reageren op onze mailtjes, worden afgesloten. Vrijdag is daarbij een fout gemaakt waardoor de inhoud van een aantal mailboxen is verwijderd." Aldus John van Vroenhoven van Lycos Nederland tegenover Webwereld.

Lycos probeert de mailtjes terug te zetten, maar de kans dat dit gaat slagen is vrij klein. Alleen van de betaalde Premium accounts worden regelmatig backups gemaakt. Lycos heeft overigens, mocht het terughalen niet lukken, een compensatieregeling voor de getroffen personen: het gratis versturen van 100 sms-jes via de site van Lycos, of een jaar lang gratis een Premium account.