COAX, de kabel internet belangenvereniging Nederland is gisteren begonnen met een petitie tegen de downloadlimieten van UPC’s chello abonnementen.

De verenging is er wel blij mee dat de snelheden van de abonnementen de laatste jaren zijn gestegen, maar is ontevreden over het harde beleid wat betreft de datalimiet dat UPC aanhoudt. "Wij zullen de druk op UPC de komende weken opvoeren, totdat het bij het bedrijf duidelijk wordt dat er op een open en eerlijke manier met klanten omgegaan moet worden", aldus een woordvoerder van COAX.

Volgens COAX heeft het Chello Light abonnement momenteel een datalimiet van 10GB, Chello Classic 40GB en Chello Plus 80GB. Chello heeft momenteel een zogenaamde ‘acceptable use policy’, maar geeft geen openbaarheid over de exacte datalimieten die per abonnement gelden. Volgens het bedrijf kunnen klanten zelf prima constateren waarneer hun verbinding wordt afgeknepen.


© Coax.nl

UPC vindt de actie van COAX nogal vreemd, gezien het feit dat beide partijen al in overleg zijn rond deze kwestie. UPC wil deze gesprekken gewoon voortzetten en benadrukt dat het bedrijf zeker wel gevoelig is voor de wensen van klanten.
Het bedrijf denkt er dan ook over om de policy aan te passen, maar wijst er wel op dat de klachten over de datalimieten afkomstig zijn van een relatief kleine groep gebruikers. Volgens een woordvoerder verwacht deze groep meer dan wat UPC kan leveren en wat wenselijk is voor de andere gebruikers.

UPC wijst de kritiek op duidelijkheid over de datalimieten overigens resoluut van de hand. "We geven duidelijk aan dat er sprake is van een acceptable use policy. Mensen weten dondersgoed wat dat inhoudt", aldus een woordvoerder.

De petitie van COAX kan hier getekend worden.

Wij bedanken kevinladen voor het insturen van deze tip!