Actie tegen Jamba-reclame

Patrick de Groot, eigenaar van LpiWeb, heeft een website geopend waar mensen hun ongenoegen kunnen uiten tegen de Jamba-reclames op Internet.

Actie tegen Jamba-reclamePatrick de Groot liet weten: "Ik hoor altijd iedereen maar klagen over die bewuste reclames, en toen dacht ik bij mezelf: als ik nu eens een actie onderneem, want meer dan duizenden mensen trappen in de reclames van Jamba."

Het is zo dat er een leuk beestje over je scherm verschijnt, en dan denkt men: ‘hé, leuk voor op m’n gsm’, wat de gebruiker niet weet is dat ze met een wekelijks abonnement aan hun been zitten.
Patrick de Groot vond dat het nu toch eens moet ophouden. "Vele jongeren hebben hierdoor veel te hoge telefoonrekeningen", aldus Patrick de Groot.

Hij zal alle reacties op z’n website op 1 augustus 2005 doorgeven aan het moederbedrijf van Jamba. Hij wil hiermee dat Jamba meer duidelijkheid schept in de commercials in verband met abonnementen.

Vele internetgebruikers klagen over de bijzonder irritante reclame. Hij wordt getoond op diverse websites, en het bijhorende geluid is niet uit te zetten.
Maar niet alleen internet wordt erdoor overspoeld, ook muziekzenders als TMF en MTV zenden de zogenaamde ‘Crazy Frog’ uit, een kikker met helm op fiets die een melodietje zingt.

"De reclames op tv zijn misleidend. Je kunt een ringtone bestellen voor 45 cent. Maar als je dat doet, moet je nog een paar keer terug sms’en en blijkt dat je opeens een abonnement hebt. Dat weet je vaak niet eens, maar merk je een maand later als er opeens weer 4 smsjes binnenkomen.", liet iemand weten op het forum van TrosRadar.

Wil je de website van Patrick de Groot bekijken, klik dan hier