1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Essent Kabelcom stopt voorlopig met de werving van klanten voor digitale telefonie, bellen via de kabel. Het bedrijf doet dat omdat de kwaliteit niet overal goed is. Nieuwe abonnementsaanvragen worden niet ingewilligd, maakte het bedrijf vrijdag bekend.

Ongeveer vijfhonderd klanten hebben last van bijvoorbeeld ruis op de lijn en echo’s en het wegvallen van verbindingen. Zolang de problemen duren, hoeven zij geen abonnementsgeld (5,95 euro per maand) te betalen.

Essent Kabelcom biedt sinds begin juni digitale telefonie aan onder de productnaam @Home Telefonie. De dienst telt momenteel 5000 klanten. Tien procent ondervindt problemen.

Aan het in de markt zetten van het product ging een langdurige proef vooraf. Die verliep succesvol, aldus een woordvoerder van Essent Kabelcom. Het bedrijf brengt de ontstane ,,aanloopproblemen” in verband met de ,,snelle groei van de service”.

Essent Kabelcom is met 1,7 miljoen aansluitingen in Noord-, Oost- en Zuid-Nederland het op een na grootste kabelbedrijf van Nederland en een volle dochter van energiebedrijf Essent.