2min

Tags in dit artikel

, , ,

Een man wiens Xbox 360 meerdere keren achter elkaar stuk ging, heeft zijn grieven daarover flink geuit op diverse internetpagina’s. Zijn actie kreeg op een gegeven moment zoveel aandacht, dat Microsoft zich genoodzaakt zag om snel actie te ondernemen.

De man, genaamd Chris Szarek, kocht rond de kerstdagen vorig jaar zijn eerste Xbox 360, maar 21 januari gaf dit exemplaar de geest. Hij kreeg wel weer een nieuwe van Microsoft, maar dat exemplaar weigerde om Xbox live te starten. Een derde exemplaar hield het 61 dagen uit. Elke keer als de man moest bellen met de helpdesk van Microsoft, werden de oren van zijn hoofd gevraagd door de medewerkers, voordat er een nieuw exemplaar werd opgestuurd.

Volgens Microsoft is het niet te voorkomen dat er bij de productie van zoveel apparaten ook een keer een defect of slecht exemplaar voorkomt. Maar Szarek was van mening dat hij wel heel veel slechte exemplaren kreeg en besloot de publiciteit te zoeken. Hij vertelde zijn verhaal op nieuwsgroepen en andere sites.
Op een gegeven moment kreeg ook de pers lucht van dit verhaal en binnen de kortste keren hingen journalisten aan de lijn met Microsoft, om te vragen hoe het nou kon dat er zoveel kapotte Xbox’en waren.

Microsoft was echter niet echt blij met deze aandacht en besloot snel actie te ondernemen. Szarek liet weten dat hij al snel gebeld werd door een aantal hooggeplaatste mensen bij Microsoft en dat zijn vierde Xbox binnen 24 uur nadat hij zijn klacht over het derde kapotte exemplaar doorgegeven had. Het is nu afwachten of Microsoft gelijk had door te zeggen dat er maar een aantal slechte exemplaren zijn, of dat het internet binnenkort overspoeld wordt door klagende Xbox 360 eigenaren.