2min

Tags in dit artikel

, , ,

Voor vrouwen die bij de aankoop van een mobieltje niet overspoeld willen worden met technische features, opent Orange een speciale online telecomshop. Belle. Gemaakt voor vrouwen door vrouwen.

Belle helpt de vrouw bij haar keuze voor een mobieltje zoals zij dat wil. Want Belle geeft advies over het mobieltje dat het beste bij haar en haar lifestyle past. Dit maakt Belle anders dan andere webshops

Belle is een webshop die niet de techniek en functionaliteit voorop stelt, maar lifestyle en emotie. Bij Belle draait alles om de stijl van haar lezeres. De manier waarop zij een eigen ’spin‘ aan haar leven geeft. In haar werk, met haar gezin, tijdens het sporten, uitgaan of op reis.

Belle is opgezet als een glossy magazine. Je kunt bladeren, kijken, pauzeren en verder kijken. Handige trefwoorden leiden naar speciale pagina’s die als artikelen in een tijdschrift thematisch zijn georganiseerd. Zo worden de mogelijkheden (en niet de techniek) van de tientallen typen mobiele telefoons centraal gezet.

De homepage van Belle leest als de cover van een magazine en geeft een impressie voor de gehele inhoud . In vijf ‘cover- artikelen’ wordt een lifestyle visueel en inhoudelijk op begrijpelijke manier gepresenteerd. In herkenbare dagelijkse situaties worden de mogelijkheden en toepassingen van een telefoon beschreven.

Per artikel biedt Belle mobiele communicatie tips aan, variërend van een telefoon en/of een service. Daarnaast worden ook per lifestyle passende mobiele accessoires voorgesteld die het plaatje compleet maken.

Vrouwen houden ervan op hun eigen manier te shoppen. Dat hoeft niet altijd rechtstreeks naar een doel te leiden. Belle voorziet daarin door drie soorten ‘shopmogelijkheden’ te bieden. De eerste mogelijkheid gaat direct naar een bepaald artikel over een lifestyle en de mobiele telefoon. De tweede mogelijkheid leidt de ‘lezeres’ op een plezierige shopping tour door álle artikelen. De meest directe weg, de derde en laatste mogelijkheid leidt direct naar de feitelijke shop om te bestellen en te kopen.

De shop moet praktisch en makkelijk zijn. Hier kan de lezeres een pakket naar eigen keuze samenstellen zodat het aansluit bij wat ze zelf wil. Op basis van haar eigen lifestyle, op basis van haar eigen gevoel. Ieder custom made pakket is gratis en heeft altijd een cadeau. En ieder pakket wordt vervolgens gratis thuisbezorgd als een echt cadeautje.