1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Groothandels beginnen steeds vaker een eigen webwinkel als verlengstuk van hun eigen onderneming. Tot die constatering komt het bedrijf Unit 4 Agresso, dat bedrijfssoftware levert, waaronde een webwinkelmodule die onderdeel uitmaakt van de groothandelsapplicatie Agresso Wholesale.

Van de nieuwe klanten die bij Unit 4 Agresso het Wholesale pakket aanschaften koos 45 procent ook voor de webwinkel module. Dat is een flinke groei ten opzichte van vorig jaar toen 23 procent van de nieuwe klanten voor de module koos.

Volgens Unit 4 Agresso heeft een webwinkel zeker meerwaarde voor groothandels. Zo kunnen klanten op elk moment van de dag hun orderstatus bekijken en kunnen ze productinformatie bekijken. Verder is een webwinkel ook een extra mogelijkheid om producten te etaleren. Het laatste voordeel zou een toename in de efficiëntie en een afname in de afhandelingskosten zijn.

Voornamelijk de kleinere groothandels kiezen steeds vaker voor een webwinkel, de grotere handelsorganisaties gingen hen daarin al eerder voor. "Steeds meer groothandels willen een deel van het bestel- en orderinformatieproces bij de klant leggen. De groothandel kan zich dan concentreren op een snelle levering en een efficiënte afhandeling van de order. Maar ook de klant heeft er baat bij, want hij kan zijn bestelling plaatsen wanneer hij wil, en hij heeft een beter inzicht in de status en
afhandeling van zijn order", aldus Bert Siekmann, Product marketing manager bij Unit 4 Agresso