2min

Microsoft heeft de eerste informatie vrijgegeven over nieuwe features die we kunnen verwachten voor Dynamics 365 CRM en ERP en het het Power Platform. Deze nieuwe features moeten tussen april en september van dit jaar beschikbaar komen.

Op de Microsoft blog is de eerste informatie vrijgegeven. Het gaat over de eerste golf aan features voor Dynamics 365 applicaties; Marketing, Sales, Customer Service, Field Service, Supply Chain Management, Finance en Operations, Human Resources en tot slot Commerce en Business Central. Het komt neer op zo’n beetje de hele suite aan applicaties.

Microsoft heeft een forse lijst aan nieuwe features gepubliceerd. Waarbij lokalisatie in veel producten een rol speelt, maar ook gewoon productverbeteringen. Een greep uit de verbeteringen:

  • Voor Marketing komen er mogelijkheden om dynamische e-mails te testen, een nieuwe content designer en verbeterde segmentatie en management.
  • Voor Sales komen er betere forecast modellen, eenvoudigere selectie van e-mail templates en het makkelijker beheren van activiteiten
  • Customer Service krijgt een moderne e-mail ervaring, een zoekfunctie op keywords in de tijdlijn en een configureerbare case resolution page.
  • Finance krijgt beter filters, kredietbeheer en de nodige lokalisatie verbeteringen voor een aantal landen.
  • Supply Chain Management krijgt eem betere self-service ervaring, catalogus verbeteringen, logistieke verbeteringen en integratie met IoT Intelligent Core Insights.

Bekijk vooral een de volledige lijst op de website van Microsoft.

Het Power Platform is Microsoft zijn low-code/no-code platform, ook daarvoor komen de nodige features beschikbaar. Zowel voor Power Bi, Power Apps, Power Automate en Data Integration. Power Automate is het product dat voorheen door het leven ging als Flow.