1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Zoals gisteren in het televisieprogramma Radar was te zien, is Sony wettelijk verplicht om problemen met defecte lenzen in de PlayStation 3 te repareren. De zaak rond de defecte lenzen kwam aan het licht naar aanleiding van honderden klachten die binnenkwamen bij het consumentenprogramma van de Tros.

Volgens Radar heeft 70 procent van de 370 klachten die het programma binnenkreeg te maken met de kapotte lens. Volgens die klachten zou het gaan om PlayStation 3-consoles die nog maar anderhalf jaar oud zouden zijn. Wanneer de consument met dit probleem naar Sony ging, kreeg hij de melding hij een nieuwe PlayStation 3 kon kopen of ze een willekeurige PlayStation 3 opgestuurd krijgen voor 198 euro.

Sony zegt dat het maar 68 klachten heeft binnengekregen van kapotte PlayStations die buiten de garantie vallen. Tros Radar heeft na een oproep van drie weken geleden echter al veel meer klachten binnengekregen.

Gisteren was er ook een advocaat aanwezig in de uitzending van Radar en deze stelt dat de consument in zijn recht staat als het gaat om reparatie. Sowieso zou de winkel waar het apparaat aangeschaft is het apparaat gratis moeten repareren, omdat dit wettelijk verplicht is. Daarnaast zou Sony een garantieperiode aan moeten bieden die conform de wettelijke eisen is en na reparatie dezelfde console moeten terugsturen en niet een willekeurige.