2min

Tags in dit artikel

, ,

Battlefield Bad Company staat al wat langer op de verlanglijsten van menig gamer, en sinds kort is ook Battlefield 1943 aangekondigd, maar rond dit deel zijn een aantal vraagtekens.

Nadat DICE had aangekondigd dat de pc-versie van 1943 ongeveer 3 maanden later uit zou komen dan de console-versie, zijn de door DICE verwachte verontwaardigde reacties gekomen. Dus waarom laat de pc-versie zo lang op zich wachten?

Gordon Van Dyke, de producer bij Digital Illusions, maakte een statement in de Battlefield-fora in de hoop de gemoederen te kunnen kalmeren. Hij zegt dat de game door de Frostbite-engine wat vertraging op heeft gelopen. ‘We kunnen niet alles gewoon kopiëren en plakken’, aldus Van Dyke. ‘Maar we zagen dit als de beste keuze en als we ermee klaar zijn zullen jullie zien dat het het wachten waard was.’

Gisteren is de eerste trailer voor dit spel online gegaan over de legendarische map ‘Wake Island’. Waarom legendarisch? Wake Island is er al sinds Battlefield 1942 en sindsdien in een groot deel van de franchise teruggekomen. De trailer laat een omvangrijke beschrijving van alle voertuigen zien.

De Frostbite-engine, speciaal voor Battlefield door DICE ontwikkeld, werd ook al gebruikt in Bad Company 1, waarvan binnenkort deel 2 uitkomt. Het bijzondere hieraan is dat 90 procent van de omgeving kapot kan. Dit houdt in dat als je een tegenstander niet kunt neerhalen, je gewoon zijn schuilplaats neerhaalt. Er zijn al wat screenshots gepubliceerd, en nu is er op het engelse EA-forum een artikel uit het officiële Xbox-magazine geciteerd waaruit blijkt dat deel 2 een 40 player online multiplayer zal bevatten, waar deel 1 maar tot maximaal 24 spelers ging.

Battlefield 1943 zal zo’n 15 dollar gaan kosten, ongeveer 11 euro of zo’n 1200 Xbox-punten, en zal in juni voor de consoles downloadbaar zijn.