HubSpot heeft de functionaliteit voor contactkanalen voor zijn CRM-platform uitgebreid met de integratie van WhatsApp. De functionaliteit is nu toegevoegd aan de Marketing Hub en de Service Hub.

Met de integratie kunnen marketing- en klantenteams nu zakelijke WhatsApp-accounts aan hun gedeelde inbox koppelen. Op deze manier kunnen zij makkelijker communiceren met klanten en prospects. De gegevens worden direct onderdeel van de (bestaande) klantenprofielen in HubSpot CRM.

Door communicatietools als WhatsApp binnen het CRM-platform te gebruiken, kunnen bedrijven snel met hun klanten communiceren. Alle klanten gesprekken worden nu op een centrale locatie bijgehouden. Ook biedt de integratie bedrijven de mogelijkheid te communiceren met de mediumvoorkeur die zij hebben. Of dit nu tekst, afbeeldingen of video’s zijn.

Verbeteren dienstverlening

Daarnaast biedt de WhatsApp-integratie teams een complete overzichtelijke dienstverlening. Dit op basis van het in de gedeelde inbox vastgelegde volledige geschiedenisoverzicht van ieder klantengesprek.

Verder moet de integratie voor het automatiseren en personaliseren van WhatsApp-berichten zorgen, dialoog aanmoedigen en op grotere schaal menselijke banden met klanten doen opbouwen.

De functionaliteit is per direct beschikbaar.

Tip: HubSpot neemt realtime synchronisatieplatform PieSync over