1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Peter Molyneux, geestelijk vader van Fable en de creative lead voor Microsoft Game Studios Europe, gaf een toespraak op de Game Developers Conference in San Francisco.

De toespraak was getiteld "The Complex Challenges of Intuitive Design" met als onderwerp hoe games toegankelijker vor iedereen gemaakt kunnen worden zonder dat ze te makkelijk worden. Peter Atkins, lead designer van Fable 3, ondersteunde Molyneux in dit gesprek.

Molyneux gaf de redenering aan waarom Lionhead zulke drastische veranderingen maakt aan een goed bekende game. Hij had het over dat het RPG-genre te beperkt is en dat de markt zich beperkt tot een bepaalde groep gamers. Hoewel Fable 1, 3 miljoen exemplaren verkocht en Fable 2 zelfs 3,5 miljoen, is het doel voor Fable 3 dat ze stijgen naar de top van de gameslijsten met meer dan 5 miljoen verkochte exemplaren. Om dat te laten gebeuren zouden ze zich moeten richten op het grotere actie-avontuur genre, volgens Molyneux.

Molyneux over nieuwe Fable 3