De makers van Twitter zeiden dat zij dit jaar honderden miljoenen aan omzet willen maken. De inkomsten moesten onder meer uit "Promoted Tweets" komen. Nu blijkt dat adverteerders minimaal 100.000 dollar moeten betalen voor een Promoted Tweet.

Adverteerders kunnen zogenoemde ‘Promoted Tweets’ kopen bij de microblogdienst. Door een Promoted Tweet zijn bedrijven makkelijk vindbaar, doormiddel van zoekresultaten bij specifieke zoekwoorden. Als de een twitter-gebruiker zoekt op een bepaald onderwerp, verschijnt de Promoted Tweet boven aan de pagina.

Voor de meesten bedrijven is zo’n Promoted Tweet onbetaalbaar. De prijzen voor de tweet beginnen al bij 100.000 dollar. Volgens de Wall Street Journal hadden Amerikaanse bedrijven – zoals PepsiCo en Bestbuy – de Promoted Tweet getest, maar hebben daarna geen gebruik meer gemaakt van het systeem. Volgens comScore waren er in augustus 130 miljoen zoekopdrachten. Daardoor heeft Twitter nog steeds de aandacht van adverteerders.

Het is nog onbekend hoeveel bedrijven momenteel hebben betaald voor een Promoted Tweet. Maar Twitter verwacht dit jaar 50 á 100 Promoted Tweets te verkopen. Volgens de microblogdienst zou dat 5 á 10 miljoen omzet kunnen opleveren.