1 min

KPN heeft gisteren de storing van telefonie- en internetverbindingen op Schiermonnikoog verholpen. Eerder nog meldde het telecombedrijf nog dat de storing pas op 18 mei opgelost zou kunnen worden.

"Dat is tegen één klant gezegd", zo vertelt KPN-woordvoerder Patrick Mikkelsen tegenover Webwereld. Hij laat weten dat de melding dat de storing tot 18 mei zou duren, niet klopte. "De klant is verkeerd voorgelicht door onze klantenservice."

Die ene klant zou raadslid Jan Dijkstra zijn. De voormalig wethouder vertelde tegenover RTV Noord dat hij maandagochtend te horen kreeg dat Schiermonnikoog moest wachten tot 18 mei totdat het weer online kon, omdat de storingsboot niet eerder langs zou kunnen komen.

KPN gaat de storing verder onderzoeken om herhaling te voorkomen en om te proberen te voorkomen dat storingen pas zo laat bij het bedrijf bekend worden. Dit omdat naast de storing ook het alarmeringssysteem voor storingen niet werkte, de reden dat de storing pas laat opgemerkt werd door KPN.

Het eiland had sinds vrijdag geen internet en telefonie. De storing trof 24 huishoudens.