Mede door de populariteit van het aanschaffen van producten via het internet doet iDeal goede zaken. Het internetbetaalsysteem maakte onder andere hierdoor in de eerste zes maanden van dit jaar een groei van bijna 40 procent door.

Dit blijkt uit de cijfers die donderdag bekend werden gemaakt door Currence. Deze betaalorganisatie verwacht dat bedrijven als iDeal nog verder zullen groeien in de toekomst. Dat veel consumenten hun aankopen via het internet doen blijkt wel uit het feit dat alleen al in juni ruim acht miljoen keer werd betaald via internetbankieren. Naast het nieuws over iDeal liet Currence ook weten dat er in de de eerste helft van dit jaar ruim 1,15 miljard keer werd betaaald met de pinpas. Dit getal is goed voor een groei van twaalf procent als we kijken naar de getallen van vorig jaar.

Volgens Currence blijven het aantal transacties nog steeds gestaag oplopen, ook na de introductie van het nieuwe pinnen. Deze nieuwe manier van pinnen is volgens de betaalorganisatie inmiddels goed voor zo’n 40 procent van de transacties. Currence verwacht echter dat deze score nog een stuk zal oplopen wanneer er verschillende grotere winkelketens ook de overstap zullen maken naar het nieuwe pinnen. Volgens Currence liggen zij in ieder geval goed op koers en wil de organisatie dat het ouderwetse pinnen tegen het eind van het jaar verleden tijd is.