1 min

Infinity Ward geeft niets om de verkoopcijfers van Modern Warfare 3 maar stelt de spelervaring van de gamer voorop. Dit verkondigde creative director Robert Bowling in ieder geval tegenover IGN Australië.

Volgens Bowling ligt de focus bij de makers van het nieuwste deel in de Modern Warfare-serie volledig op de gamer. Infinity Ward doet er alles aan om een game te produceren om "van te houden en leuk is om te spelen." volgens de creative director maakt het de studio niet uit of er nu 3 mensen de game gaan spelen of 30 miljoen. Als die drie mensen het naar hun zin hebben wanneer zij het spel spelen zijn wij tevreden, aldus Robert Bowling.

Natuurlijk is een statement zoals dit erg makkelijk te maken, wanneer je weet dat je een behoorlijke schare aan fans hebt welke de eerder uitgekomen titels nu nog steeds plat spelen en je er vanuit kan gaan dat er weer miljoenen exemplaren verkocht gaan worden. Echter liggen daardoor de verwachtingen wel hooggespannen voor de ontwikkelstudio die het draadje weer oppakt na Black Ops. Hoe dan ook hoort de gamer altijd voorop te staan en horen andere dingen niet voor compromissen te zorgen. Jammer genoeg zijn we er allemaal getuigen van dat dit in het verleden nogal eens is gebeurd.