1 min

Tags in dit artikel

, ,

Sinds de openstelling van Google+ voor het bedrijfsleven wordt er gretig van deze mogelijkheid gebruik gemaakt. Zes op de tien bedrijven zegt een Google+ Page te hebben aangemaakt op het sociale netwerk.

Een goeie twee weken geleden kondigde Google aan het nieuwe sociale netwerk open te stellen voor het bedrijfsleven. Het internetbedrijf wilde met Google+ Pages ondernemers de mogelijkheid om hun producten aan te prijzen bij het publiek en contact met hun klanten te leggen en onderhouden.

Ondernemers zien er kennelijk wel heil in aangezien zij massaal naar het sociale netwerk zijn gesurft om een bedrijfspagina aan te maken. Uit onderzoek van BridgeEdge blijkt dat 61 procent van alle internationale topmerken zegt een profiel te hebben aangemaakt op Google+ Pages.

Het klinkt als een open deur, maar vooruit dan: Facebook heeft een grote voorsprong op Google+. 94 procent van alle grote merken zegt een bedrijfspagina op het sociale netwerk van Mark Zuckerberg te hebben aangemaakt. Met de eerste resultaten lijkt het slechts een kwestie van tijd totdat Google deze achterstand op Facebook heeft ingehaald. Zoals gezegd is de dienst op Google+ pas twee weken beschikbaar.

Een opvallend verschil tussen Google+ en Facebook is het aandeel van de ondernemers dat een link opneemt naar hun bedrijfspagina op het desbetreffende sociale netwerk. Bij Facebook is dat aandeel 59 procent, bij Google+ slechts 12 procent. In dat opzicht is er nog een wereld te winnen voor ondernemers.