2min

Tags in dit artikel

, ,

Google+, het sociale netwerk van internetbedrijf Google, is voortaan ook geopend voor het bedrijfsleven. Iedereen die zijn bedrijf, product, dienst of hobby onder de aandacht wil brengen kan daar vanaf nu Google+ Pages voor gebruiken.

Aanvankelijk lag de nadruk bij Google+ op het leggen en onderhouden van contacten met je vrienden, familieleden en kennissen. Door de lancering van Google+ Pages kan iedereen die daar behoefte aan heeft vanaf vandaag gebruik maken van de nieuwe dienst van Google voor commerciële doeleinden.

Google wil met Google+ Pages ondernemers de mogelijkheid geven om hun merknaam te vergroten en contacten te leggen met potentiële klanten. Hiermee lijkt Google dezelfe weg in te slaan als zijn grootste concurrent Facebook, maar met tenminste één wezenlijk verschil. Zo is het mogelijk om face-to-face gesprekken aan te gaan met klanten in Hangouts. Dus in plaats van afstandelijke, vaak onpersoonlijke berichten kunnen ondernemers hun klanten rechtstreeks te woord staan. Tevens is het volgens Google eenvoudiger om een bericht aan de juiste groep mensen te sturen door gebruik te maken van Google Circles.

Wie via de zoekmachine van Google kunnen gebruikers Google+ Pages van bekende merken opzoeken. Daarvoor hoeven ze alleen het symbool ‘+’ vóór de merknaam toe te voegen, bijvoorbeeld "Angry Birds. Vervolgens kunnen ze deze Page toevoegen aan hun Circles. Google noemt dit ook wel Direct Connect.

Diverse grote merknamen en bedrijven hebben al een Google+ Page aangemaakt, waaronder Angry Birds, kledingzaak H&M, het Japanse automerk Toyota, het frisdrankmerk Pepsi en het televisieprogramma The Muppets.

Wie zelf een Google+ Page wil aanmaken kan daarvoor op plus.google.com/pages/create terecht. De Techzine pagina op Google+ is inmiddels ook al vastgelegd. Activiteit hierop wordt uiteraard binnenkort opgepakt.