min

Tags in dit artikel

,

Een eigen domein welke bij de afkorting van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) past heeft de omroep flink geld gekost. De NPO betaalde voor het domein npo.nl namelijk 100.000 euro aan de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie.

Dit nieuws heeft een woordvoerder van de omroep vandaag bekend gemaakt. Momenteel gebruikt de Nederlandse Publieke Omroep nog het domein publiekeomroep.nl en omroep.nl, maar het bedrijf was niet tevreden mee. Volgens de woordvoerder liep de vindbaarheid van de omroep terug en moest er een passend domein gevonden worden. Deze vond de omroep in npo.nl. Echter was dit domein in het bezit van de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie die dezelfde drie letters als afkorting kent.

Omdat de omroep zich er van bewust is dat het internet in deze tijd een zeer belangrijk medium is, besloot de NPO om het domein over te kopen. Hiervoor betaalden zij een bedrag van 100.000 euro. De naam van de Nederlandse Publieke Omroep veranderen zou een andere optie zijn geweest. Echter stelt de woordvoerder dat dit meer kosten met zich mee zou hebben gebracht.