In een interview met Fast Company vertelt Microsoft-medewerker Adam Sogn dat het woord Bing vrijwel niet gebruikt wordt wanneer iets opgezocht moet worden, Googlet men het. Sohn lijkt daar vrede mee te hebben.

Sohn stelt blij te zijn wanneer iemand zegt dat ze iets gaan Googlen en vervolgens de Bing-zoekmachine raadplegen. Verder stelt Sohn ook dat een zoekmachine uiteindelijk niet wordt beoordeeld op de naam, maar op zijn kwaliteit. Sohn ziet Googlen als een algemene term voor zoeken op internet. Het is vergelijkbaar met Kleenex, wiens naam geregeld gebruikt wordt om papieren zakdoekjes in het algemeen aan te duiden.

In 2009 meldde Microsoft CEO Steve Ballmer aan The New York Times nog dat hij Bing zo’n leuke naam vond omdat het de potentie had om een werkwoord te worden en gebruikt zou kunnen worden in het dagelijks leven. Sohn laat weten dat het voor Microsoft nooit een doel was om Bing als algemene zoekmachineterm te promoten, “we geven hier ook helemaal geen geld aan uit

Mike Nichols, Bing’s VP en Chief Marketing Officer laat weten dat zelfs Microsoft-medewerkers maar heel zelden iets als “Bing dit eens” zeggen.