Apple heeft een ietwat duidelijkere en meer gedetailleerde statuspagina ontworpen voor de diensten die het Amerikaanse bedrijf aanbiedt. De diensten zijn onderverdeeld in drie categorieën: Services, Stores en iCloud.

Op de statuspagina valt te zien of diensten van Apple momenteel al dan niet stabiel draaien en of ze eventueel een storing hebben of hebben gehad in de afgelopen tijd. Er is namelijk ook een tijdslijn toegevoegd, waar recent verholpen storingen in getoond worden. In deze tijdslijn kan worden afgelezen hoe lang en wanneer de storing plaatsvond.

Er zijn op het moment maar liefst 32 diensten in de statuspagina van Apple verwerkt. Gebruikers die problemen ondervinden kunnen aan de hand van deze pagina zien of er een probleem is bij Apple, of dat ze bij zichzelf ten rade moeten gaan. Populaire diensten die in het overzicht terug te vinden zijn, zijn onder andere Apple ID, iMessage, FaceTime, de App Stores en Mail.

De eerste reacties van gebruikers zijn positief, ze geven aan het handig te vinden om de diensten te kunnen checken die verleend worden via onder meer iCloud en iTunes .