1 min

Tags in dit artikel

, ,

De populaire app Threes! heeft in enkele weken tijd gretig aftrek weten te vinden onder gamers, maar ook ontwikkelaars bleken gecharmeerd van de ogenschijnlijke eenvoud van het spelletje. Vele kopieën verschenen in applicatiewinkels, maar ontwikkelaar Sirvo is bedroefd om de kwaliteit ervan.

In een lange blog op de website van Threes! (review) doet ontwikkelaar Sirvo een duit in het zakje over de verschillende iteraties van derden van de eigen app. "Sommige apps zijn directe kopieën, sommige zijn anders, maar toch weer niet."

Threes! werd op 6 februari gelanceerd voor iOS. De eerste noemenswaardige kopie was 1024, dat op 27 februari in de App Store verscheen. Deze game was in veel opzichten gelijk aan Threes!, er waren kleine wijzigingen gemaakt en het uiterlijk was minder strak. Tien dagen later verscheen 2048, dat bijna identiek was aan 1024. Een stroom aan andere kopieën volgde.

De uitwerking valt de ontwikkelaars van Sirvo echter te allen tijde tegen. Sirvo ervaart het ook als kwetsend dat ontwikkelaars nauwelijks de tijd hebben genomen om een goede uitwerking te maken, de kopieën bieden een "defecte" ervaring. Veel varianten zijn makkelijk uit te spelen

Het bedenken, ontwikkelen, testen en optimaliseren van Threes! nam veertien maanden in beslag.

Threes! is te downloaden uit de App Store en Google Play.