1 min

Hostingprovider Strato heeft besloten om zijn vleugels uit te slaan, na de activiteiten in Duitsland, Nederland en Spanje gaat het bedrijf nu helemaal internationaal en gaat het klanten vanuit de hele wereld bedienen. Het bedrijf heeft een nieuwe website gelanceerd op Strato.com en deze is op dit moment in het Engels en Turks beschikbaar.

Strato heeft inmiddels meer dan 18 jaar ervaring in de hostingbranche en is hoofdzakelijk actief in Duitsland, Nederland en Spanje, maar daar moet in 2016 verandering in gaan komen. Het bedrijf gaat zich meer internationaal focussen en wil klanten vanuit de hele wereld kunnen bedienen. Vandaar de lancering van een nieuwe website op Strato.com. Op dit moment is deze website alleen nog in het Engels en Turks beschikbaar, maar op termijn zullen er meer talen worden toegevoegd.

Bezoekers die vanuit Duitsland, Nederland en Spanje naar Strato.com surfen zullen worden doorgestuurd naar de lokale Strato-websites, bijvoorbeeld Strato.nl. Internationaal biedt Strato op dit moment een iets beperkter productaanbod dat bestaat uit domeinnamen, e-mail- , sitebuilder- en hosting-pakketten, cloudstorage en dedicated en virtual servers. Nog steeds een fors productaanbod dat wordt aangeboden vanuit de twee eigen datacenters van Strato, deze zijn beide gevestigd in Duitsland. Als Strato internationaal wil groeien zal het uiteindelijk straks ook buiten Duitsland datacenters moeten gaan openen of het bedrijf daar al voorbereidingen voor aan het treffen is meldt het bedrijf niet. Strato is onderdeel van Deutsche Telecom, net als bijvoorbeeld T-Mobile Nederland. Hierdoor beschikt het bedrijf wel over voldoende slagkracht om internationaal te groeien.