1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Alhoewel Windows XP al geruime tijd op de markt is en de opvolger Longhorn volop in ontwikkeling is, gaat Microsoft binnenkort een grote advertentiecampagne starten om nog meer enthousiasme te kweken voor Windows XP.

De "Start Something" campagne zal 15 maanden duren en zal dienen als een demonstratie van wat Windows allemaal kan. Daarnaast werkt de campagne toe naar de twintigste verjaardag van het Windows besturingsysteem en de introductie van Longhorn volgend jaar.
"Nu we het derde decennium van Windows betreden, laat de ‘Start Something’ campagne zien hoe mensen hun dromen kunnen volgen en datgene nastreven waar ze passie voor hebben. Het creëeren van muziekstudio aan huis, het starten van een nieuw bedrijf of de familiefotograaf worden," aldus Will Poole van Microsoft.

De campagne zal in 11 landen te zien zijn op het internet, op de televisie en in de kranten. De berichten zullen termen bevatten als "Start something curious", "Start discovering lost cities" en "Start feeding your brain". In totaal zijn er volgens het bedrijf 51 verschillende tv-spots, 39 kranten en tijdschriftreclames en 250 verschillende online advertenties.

Zoals gezegd loopt de campagne ongeveer tot de release van Longhorn. Microsoft heeft al aangegeven dat de release van dit besturingssysteem ook gepaard zal gaan met een grote advertentiecampagne.