Doordat Wehkamp haar nieuwsbrieven klantgericht en gesegmenteerd verspreidt heeft onderzoeker Responsys het bedrijf de titel ‘Industry Leader’ gegeven.

Wehkamp verstuurt elke dinsdag en vrijdag nieuwsbrieven. "De gemiddelde levensduur van een e-mailadres is bij ons ook veel langer dan bij andere partijen. Dat wil ook wat zeggen", aldus een woordvoerster van Wehkamp. Volgens de directeur van Marketing is het bedrijf echter niet klaar met door ontwikkelen: "We zijn weliswaar Industry Leader, maar er liggen nog veel uitdagingen om de klanten op maat via e-mailcampagnes te informeren en aanbiedingen te doen."

Wehkamp heeft tevens als eerste via YouTube reclame verspreidt, het bedrijf heeft een ‘video-ad’ geplaatst op YouTube. Deze kreeg ongeveer achtduizend views. "Met de video ad hebben we onze voortrekkersrol bevestigd. In dat licht moet je het succes zien. In het verleden waren we ook één van de eerste grote bedrijven met een website", meent een woordvoerster.

Vroeger was het bedrijf een postordebedrijf, maar er is inmiddels een website aan toegevoegd en het bedrijf noemt zich voortaan ‘online retailer’. Een van de belangrijkste verkoopkanalen is de marketing via e-mail. Wehkamp is dan ook trots op de behaalde prestatie.