Een aantal klanten van KPN betaald nog steeds voor i-mode, een verouderde internetdienst van KPN die enkele jaren geleden kortstondig populair was. Tegenwoordig bestaat i-mode niet meer en werkt het ook niet meer maar KPN stuurt de rekeningen nog wel.

Al geruime tijd is KPN gestopt met het aanbieden van de i-mode dienst, al voor 2011 werden geen nieuwe abonnementen meer verkocht maar tot 2011 bleef KPN de dienst wel ondersteunen. Er zijn echter nog steeds mensen die maandelijks betalen voor i-mode terwijl het niet meer bestaat, dit laat consumentenprogramma Radar weten op basis van klachten die het heeft ontvangen.

Radar behandelde in de uitzending een klacht van een klant die zes maanden restitutie als compensatie aangeboden kreeg van KPN. Na de hulp van Radar besloot KPN om alle kosten die in rekening gebracht zijn sinds het stopzetten van de i-mode dienst in 2011 terug te betalen.

i-mode werd geïntroduceerd in 2002 en met deze dienst kon men in een gesloten online omgeving van KPN komen, later werd de dienst overbodig omdat het internet zijn doorbraak kenden op de mobiele telefonie.

KPN laat aan Tweakers weten dat klanten zelf verantwoordelijk zijn voor het controleren van de lopende abonnementen. "KPN zal niet eenzijdig, zonder aanleiding van een klant zelf, zomaar diensten beëindigen", meld woordvoerster Renske Algra. Ook laat Algra weten dat i-mode nooit helemaal is stopgezet. "i-mode is in de basis gewoon een internetbundel, plus een paar additionele diensten" KPN verkoopt i-mode niet meer aan klanten maar deze hebben volgens de afspraak de gehele abonnementsduur internettoegang geleverd gekregen, ook de klanten die zich bij Radar gemeld hebben kregen deze internettoegang.